NUTRITIE SANATATE

Lipsa vitaminei K afectează sângele şi oasele. Care sunt alimentele care îţi asigură necesarul zilnic

healthyprotocols.com

Vitamina K este foarte importantă pentru coagularea sângelui și pentru sinteza proteinelor în organism. Deficiența de vitamina K duce la oase slăbite, boli de inimă, apariția cariilor și o coagulare necorespunzătoare a sângelui. Legumele cu frunze, prunele și roșiile uscate sunt printre cele mai bogate surse de vitamina K.

Varza albă și varza de Bruxelles

100 de grame de varză crudă furnizează aproape întreaga cantitate de vitamina K necesară unui adult pentru o zi, dar vitamina K se păstrează și în forma murată. O varză de Bruxelles furnizează aproximativ 40% din necesarul zilnic. În plus, ambele tipuri de varză contribuie la buna funcționare a sistemului digestiv, prin conținutul mare de fibre, fiind de ajutor în caz de constipație și atunci când se dorește scăderea în greutate. Kale, salata verde, broccoli și conopida sunt și ele surse naturale de vitamina K, potrivit clicksanatate.ro.

CITEȘTE ȘI: Alimentul-minune pentru sănătate: Are de patru ori mai multă vitamina C decât portocalele

Ceapa verde

O altă vegetală bogată în vitamina K este ceapa verde: 25 de grame furnizează 65 % din doza zilnică recomandată (DZR). În plus, ceapa verde conține riboflavină, acid folic, niacină și multe minerale, ceea ce face din ea o alegere bună pentru meniul zilnic. Poate fi strecurată cu ușurință în salate și wrap-uri sau poate fi presărată peste supe.

Castraveții murați

Mai ales pe timp de iarnă,castraveții murați sunt o alegere foarte bună pentru a completa porțiile de legume zilnice. 100 de grame de castraveți murați acoperă aproape în întregime necesarul zilnic de vitamina K.

Prunele

Pe lângă conținutul de zinc și fier, prunele au și vitamina K în cantitate mare: 74% din DZR. Pentru a contribui la necesarul de vitamina K, prunele pot fi consumate pe post de gustare, între mese.

CITEȘTE ȘI: Aronia – fructele minune care protejează de cancer şi de radiaţiile telefoanelor mobile

Roșiile uscate

Roșiile uscate la soare oferă mai mult de jumătate din doza zilnică de vitamina K la o cantitate de 100 g. Acestea pot fi adăugate în sosul pentru paste, ca topping pentru pizza sau în sandvișuri.

Comentarii: