SANATATE

Medicii explică: De ce apar cheagurile de sânge după vaccinarea cu AstraZeneca

theconversation.com

Specialiştii norvegieni au avansat o posibilă explicaţie a cazurilor rare de formare a cheagurilor de sânge la unele persoane care au primit vaccinul de la AstraZeneca, iar aceasta are legătură cu sistemul imunitar.

Mai exact, persoanele vaccinate AstraZeneca la care apar cheaguri de sânge ar dezvolta un răspuns imunitar puternic post-vaccinare.

CITEȘTE ȘI: COVID-19: Cum poți să fii infectat și să îți iasă testul PCR negativ în același timp

„Considerăm că este important să prezentăm acest lucru şi faptul că am găsit un model explicativ rezonabil”, a declarat în faţa presei medicul şef al Spitalului Universitar din Oslo, Pal Andre Holme citat de Agerpres.

Experţii norvegieni au analizat datele provenind de la trei lucrători sanitari norvegieni internaţi recent cu tromboze severe. Toţi au avut sângerări şi scăderea numărului de trombocite, iar unul dintre ei şi-a pierdut viaţa. Aceştia au dezvoltat complicaţii începând din ziua a treia şi a zecea după vaccinare.

CITEȘTE ȘI: Medicamentul, care se găsește în orice casă, eficient în lupta cu COVID-19: Are efecte antiinflamatorii, antivirale și anticoagulante

Analizele au arătat că aceste persoane au dezvoltat un răspuns imunitar puternic după vaccinare. Acest lucru ar fi dus la formarea unor anticorpi care pot activa trombocitele, celulele implicate în coagularea sângelui şi care pot preveni sângerările.

Comentarii: