FRUMUSETE

Tinerețe fără bătrânețe: Trucurile care te ajută să arăți cu 10 ani mai tânără

Produsele cosmetice anti-aging conțin o serie de ingrediente sintetice care au efecte nedorite, în timp ce intervențiile estetice sunt costisitoare, dureroase și nu au un efect garantat.

Dacă vrei să previi sau să combați semnele îmbătrânirii, trebuie să tratezi problema de la interior. Degeaba folosești o serie de produse cosmetice care îți hidratează pielea și îți promit un ten fără riduri, dacă nu te hidratezi și hrănești corespunzător, pentru a stimula regenerarea celulară și producția de colagen.

Tenul își pierde elasticitatea și ridurile apar pe chip din cauza secretiei tot mai slabe a colagenului, elastinei și glicozaminoglicanilor. Colagenul este cel care oferă fermitate pielii, elastina asigura elasticitate, în timp ce glicozaminoglicanii sunt reposnsabili cu hidratarea corespunzătoare.

Procesul de îmbătrânire apare din două motive: din cauze intrinsece și din cauze extrinsece. Cauzele intrinsece fac referire la producția de colagen care scade cu 1% în fiecare an, după împlinirea vârstei de 20 de ani. Pielea secretă, de asemenea, și o cantitate de elastina mai mică de la an la an, făcând pielea să devină mai subțire și mai puțin flexibilă. În ceea ce privește cauzele extrinsece, este vorba despre impactul factorilor externi asupra pielii. Radiațiile UV și poluarea sunt factori externi care duc la scăderea radicală a colagenului, elastinei și a glucozaminoglicanilor, potrivit doc.ro.

Pentru ca tu să pari veșnic tânără, trebuie să combini factorii interni și factorii externi, astfel încât semnele îmbătrânirii să nu apară pe chipul tău.

Bea apă

Hidratarea are o mulțime de beneficii pentru sănătate, dar și pentru frumusețe. Apa ar trebui să fie considerată cel mai de preț produs cosmetic. Pielea este alcătuită din apă în proporție de 64% așa că, atunci când ești deshidratată, e normal ca pielea să devină uscată, să își piardă strălucirea și să fie brăzdată de riduri.

CITEȘTE ȘI: Secretul pedichiurii care îți pune picioarele în evidență

Hidratează-ți pielea

Pe măsură ce trec anii, pielea capătă un aspect tot mai deshidratat. Poți combate acest aspect hidratandu-ți tenul dimineața și seara. Folosește o cremă pe baza de acid hialuronic, care blochează apa în piele și îi oferă un aspect catifelat.

Mănâncă grăsimi sănătoase

Nu trebuie să ocolești toate grăsimile, doar pe cele nesănătoase. Pereții celulelor sunt făcuți din grăsimi așa că, atunci când nu consumi suficiente grăsimi, pielea ta va părea uscată și lipsită de strălucire. Cele mai bune grăsimi pentru pielea ta sunt acizii grași Omega-3, pe care îi regăsești în somon, ton, macrou, sardine, dar și în nuci, dovleac, semințe de chia și semințe de cânepă. Doza zilnică recomandată de acizi grași Omega-3 pentru femei este de 1,1 g. Dacă nu consumi de cel puțin 2 ori pe săptămâna pește gras de mare adâncime (somon, ton, macrou, sardine), ar trebui să iei în considerare administrarea unor suplimente alimentare cu Omega 3.

Asigură-ți necesarul de biotină

Biotina este un alt nutrient important pentru frumusețea pielii tale. Alimentele bogate în biotină sunt: peștele, ouăle, migdalele, roșiile, avocado și cartoful dulce. Poți lua și suplimente de biotina, însă în doză mică, întrucât această se regăsește în alimentație. Pe lângă biotina, și alte vitamine din complexul B-urilor sunt necesare pentru o piele tânăra și frumoasă. Acidul pantotenic, adică vitamina B5, contribuie la menținerea elasticității pielii, în timp ce vitamina B6 stimulează regenerarea acesteia.

Nu uita de betacaroten

Acesta se regăsește atât în legume, precum morcovul sau fructe precum pepenele galben, cât și sub formă de supliment alimentar. Acest antioxidant este transformat de organism în vitamina A și oferă protecție sporită pielii împotriva radiațiilor ultraviolete.

Transpiră zilnic

Atunci când transpirăm, circulația sanguină de la nivelul pielii este accelerată, ceea ce înseamnă că celulele sunt oxigenate, dar și că bacteriile și toxinele sunt eliminate prin transpirație. Așadar, pielea va arată tânăra dacă faci sport cu regularitate. Nu uita să îți cureți imediat fața după ce închei antrenamentul, pentru a evita blocarea porilor.

CITEȘTE ȘI: Avertismentul medicului dermatolog: Ce parte a corpului să NU speli când faci duș

Folosește retinoizi sau retinoli

Retinoizii sunt medicamente pentru ten care se eliberează pe bază de prescripție medicală, cum ar fi Retin-A, Renova și Tazorac, care pot ajuta pielea să arate mai tânără. Retinolii sunt o formă mai slabă vândută fără prescripție medicală.

Dacă ești sau intenționezi să rămâi gravidă, întreabă-ți medicul dacă le poți folosi. Femeile care nu intenționează să rămână însărcinate pot începe să utilizeze retinoizi la orice vârstă, chiar și la vârsta de douăzeci de ani. Dacă nu ai multe pete din cauza expunerii la soare până la douăzeci sau treizeci de ani, mai poți aștepta.

Ia în considerare antioxidanții și peptidele

Pentru femeile în vârstă de douăzeci de ani, rutina de îngrijire a pielii trebuie să fie formată din demachiere cu un produs de curățare delicat și utilizarea unei creme hidratante de noapte, cu un retinoid, dacă este necesar. Ziua poți folosi și serurile care conțin peptide și antioxidanți – precum extractul din semințe de struguri, resveratrol, ceai verde și vitaminele A, C și E.

Dacă utilizezi produse pentru piele cu antioxidanți, aplică-le dimineața înainte de a utiliza o cremă de protecție solară. Ambele produse funcționează în tandem pentru a proteja pielea de expunerea la soare.

Tratează leziunile incipiente ale tenului

Dacă ai semne cauzate de expunerea la soare sau cicatrici rezultate în urma acneii, atunci microdermabraziunea sau tratamentele cu laser te pot ajuta. Aceste proceduri pot îmbunătăți mult aspectul pielii.

Evită dietele yo-yo și solicită ajutor medical pentru tulburările alimentare

Tulburările de alimentație, cum ar fi anorexia și bulimia, dar și stresul deteriorează întregul corp, inclusiv pielea, părul și unghiile. Acestea sunt tulburări grave – chiar care pun viața în pericol – așa că solicită imediat ajutor profesional dacă te confrunți cu ele.

Multe femei cu vârste între 20-30 de ani trec, de asemenea, prin perioade de dietă „yo-yo”, fără a avea o tulburare de alimentație. Creșterea și pierderea în greutate în mod repetat pot întinde pielea și o pot face să se lase. Ai grijă la greutatea ta, mănâncă echilibrat, fă mișcare și menține-ți o greutate constantă pentru a avea o piele fermă cât mai mult timp.

Evită alcoolul și tutunul

Impactul fumatului și al consumului de alcool asupra îmbătrânirii tenului la femei au fost subiectul unui studiu multinațional și multirasial, publicat în august 2019.

Datele privind legătura dintre îmbătrânirea feței și fumat sau consumul de alcool sunt, în general, derivate din studii mici și, prin urmare, variază. Scopul acestui amplu studiu multinațional a fost de a determina mai precis ce semne clinice ale îmbătrânirii faciale legate de piele sunt asociate cu consumul de tutun și alcool la femei.

Studiul s-a bazat pe o subanaliză a unui sondaj global, transversal, despre îmbătrânirea facială auto-observată.

La studiu au participat femei cu vârste cuprinse între 18 și 75 de ani (n = 3.267) din Statele Unite, Australia, Canada și Regatul Unit care s-au descris ca fiind albe, asiatice, negre sau hispanice.

Cu ajutorul unei oglinzi, participanții și-au determinat propriul grad de îmbătrânire pe scale de evaluare fotonumerice pentru 11 caracteristici faciale.

Regresiile liniare au fost utilizate pentru a evalua asocierile dintre severitatea fiecărei caracteristici și fumat/alcool:

• Nefumători versus fumători actuali și foști fumători;
• Ani de fumat (0 față de 1-10, 11-20 și> 20 de ani)
• Consumul de alcool (deloc vs moderat și ridicat);
• Tipul băuturilor alcoolice, după controlul indicelui de masă corporală, țară, vârstă și rasă.

Rezultate:
Fumatul a fost asociat cu o accentuare a ridurilor frunții, a celor de la coada ochiului (”laba gâștii”) și a liniilor glabelare; umflături sub ochi; riduri nazolabiale; comisura buzelor; linii periorale; volum redus al buzelor (p≤0,025).

Consumul intens de alcool (≥8 ori/săptămână) a fost asociat cu riduri în părțile superioare ale feței, umflături sub ochi, comisura buzelor, pierderea volumului feței în zona mediană și vase de sânge sparte (p≤0,042).

Concluzie: Fumatul și consumul de alcool au un impact negativ semnificativ, dar diferit, afectează pielea și accentuează îmbătrânirea feței.

Comentarii: