NUTRITIE

Autorităţile olandeze au stabilit: Care sunt cele mai NESĂNĂTOASE moduri de a prepara cafeaua

Foto: paleoplan.com

Cafeaua preparata la filtru este mai sanatoasa decat cea pregatita la ibric, evidentiaza Consiliul olandez pentru sanatate intr-o noua directiva care vizeaza o alimentatie sanatoasa. In aceasta directiva, Consiliul olandez pentru sanatate trece in revista modurile de pregatire a cafelei, subliniindu-le pe cele recomandabile.

Boabele de cafea contin diterpene, substante organice din care principalele sunt cafestolul si kahweolul. Unele studii au aratat ca aceste substante duc la cresterea usoara a colesterolului rau (LDL) din sange. Pregatirea cafelei cu un filtru de hartie retine aceste elemente, bautura ramanand aproape fara ele, relateaza passionsante.be.

CITEȘTE ȘI: Nu te-ai fi gândit: De ce este bine să punem UNT în cafea

In cafetiera cu filtru de hartie sau in aparatele cu capsule, cafestolul si kahweolul dispar aproape complet, asa incat efectul asupra colesterolului este nesemnificativ. Acelasi lucru este valabil si in cazul cafelei solubile (ness) sau a celei obtinute din concentrat lichid (la automatele de cafea).

Cafetiera cu filtru metalic, precum si cafeaua greceasca sau turceasca (la ibric) nu elimina cafestolul si kahweolul, prin urmare un consum ridicat (de peste cinci cesti pe zi) poate avea un oarecare impact – limitat totusi – asupra nivelului de colesterol rau.

CITEȘTE ȘI: Efectul pervers al cafelei: Ce se întâmplă în organismul tău după ce bei cafea

Cafeaua espresso nu pune niciun fel de problema. Apa sub presiune ridicata trece rapid prin cafeaua macinata marunt, cu care intra in contact foarte putin timp. Ca sa se constate o eventuala influenta asupra colesterolului ar fi nevoie de o cantitate mare.

Comentarii: