NUTRITIE SANATATE

Ce să mănânci când ai nasul înfundat: Alimentele cu efect antiinflamator

jessicagavin.com

Congestia nazală este un simptom neplăcut, dar comun pentru mulți oameni. Alimentele cu proprietăți antiinflamatorii și bogate în antioxidanți pot ajuta organismul să elimine excesul de mucus și să prevină acumularea acestuia.

Iată șase alimente care ajută la congestia nazală:

Semințe de dovleac

Semințele de dovleac sunt o sursă excelentă de acizi grași omega-3, care pot ajuta la ameliorarea inflamației, precum și de magneziu, care reduce inflamația ajutând la relaxarea vaselor de sânge. Ambele substanțe nutritive pot ajuta la reducerea umflăturilor sinusurilor cauzate de alergii, permițând mucusului să se dreneze mai bine, prevenind congestia.

Presărați semințele în salate, coaceți-le în pâine sau serviți-le ca gustare pentru a profita de proprietățile lor antiinflamatorii, recomandă breathefreely.com.

CITEȘTE ȘI: Nas înfundat: Când nu e vorba despre răceală – Afecțiunile pe care le poate indica

Savurați niște ananas

Acest fruct tropical dulce și acidulat nu este doar plin de vitamina C, ci și de bromelaină. Bromelaina este o enzimă care se găsește în ananas, cunoscută pentru capacitatea sa de a ajuta la descompunerea excesului de mucus sinusal și de a reduce producția de mucus cauzată adesea de alergii.

Beți suc de ananas, prăjiți inelele la grătar pentru o garnitură plăcută sau savurați fructul singur sau în salate pentru a ajuta la ameliorarea congestiei cauzate de alergii.

Bucurați-vă de grapefruit

Acest citrice acru este cunoscut pentru proprietățile sale de combatere a colesterolului, dar conținutul său ridicat de acid salicilic ajută, de asemenea, la subțierea mucusului și la reducerea inflamației cauzate de alergii. Acidul salicilic conține aceleași proprietăți antiinflamatorii ca și aspirina, iar nivelul său ridicat de PH ajută la descompunerea proteinelor din mucus.

Gustul ascuțit al acestui fruct nu este pentru toată lumea, așa că încercați să amestecați sucul sau fructele de grapefruit cu ananasul, mai dulce, pentru a combina abilitățile lor de combatere a congestiei legate de alergii.

Ceapa

Această legumă înțepătoare face mai mult decât să vă facă ochii să lăcrimeze în timp ce o tăiați. Ceapa este bogată în quercetină, un flavonoid care ajută la îmbunătățirea funcției respiratorii prin reducerea inflamației și acționează ca un antihistaminic natural pentru a combate răspunsurile alergice.

Feliați fin ceapa crudă pentru a adăuga o mușcătură la salate sau tăiați-o și adăugați-o la fripturi și tocănițe.

Ghimbir

Cu o reputație îndelungată ca aliment sănătos, rădăcina de ghimbir are proprietăți antiinflamatorii care îi susțin popularitatea. Prăjiți ghimbir proaspăt cu ceapă tăiată felii, legume și carne tocată pentru o masă sănătoasă care poate ajuta la combaterea inflamațiilor cauzate de alergii.

Alternativ, puteți inhala aburul în timp ce sorbiți un ceai fierbinte de ghimbir pentru a ajuta la subțierea mucusului. Acesta este cu siguranță unul dintre cele mai bune alimente care ajută la congestia nazală.

Miere

Ideea că mierea crudă locală poate funcționa ca o imunizare naturală împotriva alergiilor la polen provine dintr-o neînțelegere a modului în care se produce mierea. Mierea este făcută din nectarul plantelor, nu din polen, deși mierea crudă nefiltrată poate conține urme de polen pe care albinele îl captează, ceea ce poate agrava de fapt alergiile. În plus, polenul din aer care vă irită alergiile și provoacă congestie provine rareori de la plantele cu flori pe care le frecventează albinele. Polenul acestor plante este prea greu pentru a rămâne în aer și a vă invada sinusurile, motiv pentru care au nevoie de ajutorul albinelor.

CITEȘTE ȘI: Trucuri mai puţin ştiute: Mişcările care curăţă sinusurile şi te scapă de senzaţia de nas înfundat

În timp ce mierea crudă nu este o imunizare naturală împotriva alergenilor, mierea care a fost filtrată pentru a elimina substanțele iritante are un efect antiinflamator natural care poate ajuta la reducerea iritației și a umflăturilor. Folosiți mierea pentru a vă îndulci ceaiul, pentru a o întinde pe pâine prăjită sau pentru a o picura peste fulgii de ovăz la micul dejun.

Adăugarea acestor alimente care combat inflamația și mucusul în dieta dumneavoastră poate ajuta la ameliorarea temporară a disconfortului apăsător al congestiei cauzate de alergii. Aceste alimente pot ajuta temporar la ameliorarea simptomelor de alergie, dar pentru a trata sursa, trebuie mai întâi să vă supuneți unui test de alergie. Dacă sunteți gata să nu vă mai confruntați cu simptomele și să tratați sursa alergiilor, vizitați astăzi un specialist ORL

Comentarii: