NUTRITIE

Nutriționist Mihaela Bilic recomandă: Cu ce combinăm slănina și caltaboșul pentru a nu ne cădea greu la stomac

retete-usoare.info

Nutriționist Mihaela Bilic recomandă: Cu ce combinăm slănina și caltaboșul pentru a nu ne cădea greu la stomac. Preparatele din porc, nelipsite în aceste zile de pe mesele românilor, trebuie consumate în cantitate mică, la începutul mesei.

Specialistul spune că aceste produse tradiționale care conțin doar proteine și grăsimi. Din acest motiv este necesar să le consumăm cu moderație pentru a evita problemele de sănătate. Nutriționistul spune cum trebuie să le consumăm ca să nu ne cadă greu, având în vedere că sunt grase.

“PORC”-ării pentru un Crăciun tradițional

Slăninuță afumată, leber și caltaboș-un trio obligatoriu în meniul de Sărbători. Ce au în comun aceste preparate? Faptul că sunt făcute din organe și părți mai puțin nobile ale porcului: urechi, cap de porc, gușă, ficat etc. Ingredientele sunt tocate mărunt, apoi sunt puse in membrană naturală și fierte. Condimentele se pun după gust, însă e important să fie picante, piperate, usturoiate. Dpdv nutritiv avem de-a face cu produse ce nu conțin glucide, ci doar proteine (aprox 18%) și grăsimi (aprox 14%) și dacă nu le mâncăm cu pâine se potrivesc și în dieta proteică.

Toate aceste preparate din carne de porc sunt aperitive- produse ce se consumă la începutul mesei, în cantitate mică, pentru plăcerea gustului și deschiderea apetitului. Ca să obținem un meniu echilibrat, mezelurile trebuie completate cu o felie de pâine și puțină ceapă, o linguriță de muștar sau dulceață de ardei iute- cât să taie gustul gras”, arată medicul.

De asemenea, aceste preparate pot fi consumate alături de legume proaspete sau murături.

„Bunica înmuia covrigi în zeama în care fierbea caltaboșul, ba chiar punea și orez în tocătură, ca să fie mai spornică. Vremurile s-au schimbat, dar obiceiurile și tradițiile rămân aceleași. Și nu poate fi masă de Crăciun fără “PORC”-ării, fie ele făcute în casă sau cumpărate!”, arată specialistul.

Comentarii: