NUTRITIE

Ce să mănânci când e frig afară: Alimentele care îți pot regla sau menține temperatura corpului

Foto: Pinterest.com

Alimentele pe care le consumăm zilnic au un impact asupra organismului nostru, mai ales când vine vorba despre menţinerea şi reglarea temperaturii corporale.

Majoritatea alimentelor pe care obişnuim să le consumăm au ​​capacitatea de a produce căldură în organism din simplul fapt că necesită mai mult timp pentru a fi digerate, iar corpul va depune mai multă energie pentru acest proces. Care sunt cele mai bune alimente pentru vremea rece?

Carnea slabă

Dacă, de obicei, ai mâinile şi picioarele reci, s-ar putea să ai o deficienţă de fier în organism. Anumite persoane pot avea o condiţie prin care nu este absorbit mineralul în mod eficient, iar altele pot avea o dietă săracă în alimente ce conţin fier.

CITEȘTE ȘI: Ciorbă de perișoare: Rețeta cu care nu poți da greș

Puiul (fără piele), carnea slabă de vită şi de porc (ca de pildă, muşchiuleţul de porc) au mai puţine grăsimi saturate, nesănătoase şi conţin fier, potrivit clickpentrufemei.ro.

Alte alimente bogate în fier sunt şi cele vegetale (cereale integrale, boabe fasole etc.), însă organismul absoarbe mai bine mineralul din carne decât din alte surse. O altă combinaţie reuşită este salata cu spanac şi felii de mandarină, pentru absorbţia fierului.

Carbohidraţii complecşi

Datorită fibrelor, cerealele integrale şi alte alimente ce conţin carbohidraţi complecşi, ca de exemplu cartofii sau lintea, necesită mai multă energie pentru a le descompune comparativ cu carbohidraţii simpli (dulciuri, pâine albă). Acest proces nu doar că îţi va oferi o saţietate mai îndelungată, dar organismul va depune mai mult efort pentru a digera mâncarea şi, implicit, va menţine căldura corporală. Bogate în fibre sunt şi merele.

Ghimbirul

Specialiştii au ajuns la concluzia că ghimbirul are proprietăţi hipertermice, de creştere a temperaturii corpului. Într-un studiu publicat în anul 2018, într-o revistă de medicină alternativă, participantelor li s-a oferit câte o băutură (280 ml) pe bază de ghimbir sau placebo. Rezultatele au arătat că efectele hipertermice ale ghimbirului au crescut în primele 20 de minute, în timp ce efectele placebo au scăzut după 10 minute.

Bananele

Este un fruct bogat în vitaminele din complexul B şi în magneziu, ceea ce poate ajuta glandele tiroide şi suprarenale să regleze temperatura corporală în vremea rece. Poţi adăuga o banană la micul dejun, lângă cerealele tale preferate, sau o poţi consuma cu unt de arahide.

CITEȘTE ȘI: Pui la cuptor, delicios și fraged: Cu ce se unge și cât timp se rumenește/ STUDIU

Ceapa şi usturoiul

Sunt unele dintre cele mai populare alimente din bucătărie, care odată consumate, pot creşte temperatura corporală. Pe lângă această funcţie, ele au acţiune antibacteriană şi antivirală.

Alte ingrediente potrivite în vremea rece sunt uleiul de muştar, mierea, fructele uscate, scorţişoara, seminţele de susan, supele.

Comentarii: