NUTRITIE

De ce să nu bei cafea înainte de a merge la cumpărături: Efectul nedorit al acesteia

Foto: Pinterest.com

Cafeaua, băutura stimulativă favorită a Occidentului, are un număr mare de beneficii dovedite științific pentru sănătatea noastră. Cu toate acestea, ar putea avea și un efect negativ, mai ales pentru anumite persoane și în anumite contexte.

Produse hedonice

Potrivit unui articol științific, consumul de cafea înainte de a merge la cumpărături este asociat cu cheltuieli mai mari.

Deși este o lucrare desfășurată în domeniul marketingului, este și o informație foarte interesantă din punct de vedere al medicinei, deoarece pune în lumină efectele substanței psihoactive (în acest caz, cofeina) asupra funcționării sistemul nervos.

CITEȘTE ȘI: Cafeaua care stimulează memoria: Ingredientul care produce acest efect

De fapt, cheltuielile suplimentare pe care cofeina pare să le stimuleze nu sunt distribuite în mod egal între clasele de produse, dar pare să se concentreze în mod special pe ceea ce se numesc „produse extrem de hedonice”: cele care produc plăcere senzorială. În schimb, efectul băuturii a fost nesemnificativ asupra achizițiilor de produse pur utilitare.

Teoria din spatele ei este că cofeina, așa cum au arătat într-adevăr unele studii anterioare, induce o stare de „excitare energetică”: o formă de vigilență pozitivă în care nu există niciun răspuns la o amenințare percepută, ci mai degrabă o căutare a stimulilor senzoriali plăcuti. În acest fel, caracteristicile produselor extrem de hedonice ar fi mai atractive pentru consumator.

Strategii de marketing… și protecția consumatorilor

Autorii explică că descoperirea este relevantă în diverse domenii. De exemplu, ei cred că ar putea fi un punct de luat în considerare de către afaceri, de exemplu luând în considerare proporția de produse extrem de hedonice.

CITEȘTE ȘI: Cardiologii recomandă: Ora potrivită pentru a bea cafea

În acest sens, ei își propun să investigheze în viitor aspecte precum influența diferitelor elemente de mediu (mirosuri, muzică) asupra consumatorilor sub efectul cofeinei, ținând cont mai ales de cât de răspândită este utilizarea alimentelor cu cofeină.

Ei ne invită să luăm în considerare aceste date atunci când pregătim campanii de conștientizare și politici publice care vizează protecția consumatorilor și promovarea cheltuielilor responsabile.

Comentarii: