LIFESTYLE NUTRITIE

Fructele ideale la prima oră: Îţi asigură un tranzit intestinal excelent

rd.com

Fie că ești la cură de slăbire, fie că ai ales dieta vegetariană, smochinele, curmalele sau rodiile alungă pofta de a mânca ceva dulce și ușurează tranzitul intestinal, datorită fibrelor care le conțin.

Smochinele, sursă de potasiu

Uscate sau proaspete, smochinele îți sunt necesare pentru că îți aduc un plus de fibre, potasiu, calciu, fier, magneziu care te țin departe asteniea, bolile respiratorii și digestive. Potasiul furnizează corpului energia de care are nevoie când ții dietă și faci sport, ajutând musculatura să funcționeze corect și păstrând echilibrul electrolitic. Smochinele sunt perfecte în deserturi și în salatele de fructe, potrivit clickpoftabuna.ro.

CITEȘTE ȘI: Ce mănâncă la micul dejun 9 dintre cele mai de succes femei ale lumii

Curmalele, recomandate anemicilor

Nutriţioniştii recomandă femeilor care abia au născut şi celor care alăptează să mănânce mai des curmale, întrucât alungă depresia postnatală şi îmbogățesc laptele matern cu substabțe nutritive, bune pentru imunitatea copilului. Folosite în deserturi, curmalele acoperă necesarul de vitamine și minerale pentru o alimentație echilibrată. Curmalele oferă mai mulți aminoacizi decât în portocalele sau bananele și sunt excelente pentru a combate constipația. Sunt indicate și anemicilor, persoanelor aflate în convalescenţă şi celor cu probleme intestinale sau cu afecțiuni nervoase.

Rodiile, protecție naturală

Despre rodii se spune că ajută femeile să arate mai bine. Scad pofta de mâncare, mențin sațietatea, ceea ce le face potrivite în curele de slăbire. Întăresc foliculii de păr, stimulează producția de colagen și de elastină la nivelul pielii, previn ridurile și mențin fermitatea tegumentelor. După 14 zile de cură cu rodie sau suc, vei observa normalizarea tensiunii arteriale. Fructele îmbunătățesc memoria, scad nivelului de colesterol, reduc riscul de cancer mamar și de anemie, arată studiile.

Contraindicații

Dacă preferi smochinele sau curmalele uscate, acestea au un conținut ridicat de zahăr și cresc nivelul glicemiei. Din acest motiv nu sunt permise diabeticilor. Și cei care suferă de obezitate ar trebui să le consume mai rar sau în cantități reduse. La copii, trebuie introduse treptat în alimentație, în amestec cu cereale, dar nu cu lactate sau brânzeturi, fiindcă e o combinație mai greu de digerat.

CITEȘTE ȘI: Care este băutura ideală la micul dejun? NU este cafeaua

Bine de știut!

În cazul în care alegi să mănânci smochine sau curmale uscate, așteaptă 30 de minute sau măcar un sfert de oră pentru a bea apă. Altfel, riști să te balonezi. Fructele uscate, la fel ca leguminoasele și cerealele integrale îți dau energie și-ți acoperă necesarul de proteine, de aceea sunt indicate în sezonul rece.

Comentarii: