NUTRITIE SANATATE

Care este băutura ideală la micul dejun? NU este cafeaua

Micul dejun, cea mai importantă masă a zilei, poate să dea tonul pentru restul zilei. Dacă atunci când vine vorba despre ceea ce mâncăm avem o idee despre ce ar fi mai sănătos, s-ar putea să ne fie mai puțin clar ce băuturi să servim. Lapte sau suc de portocale?

Daca esti fanul declarat al sucului de portocale, trebuie sa stii ca, oricat de popular ar fi si oricat de adormit(a) ai fi dimineata, acest suc de portocale din paharul tau a calatorit poate sute si mii de kilometri ca sa ajunga in frigiderul tau si contine foarte mult zahar. Asa ca ce ar trebui sa bei dimineata si sa nu iti para rau?

Sucul de portocale

Ca motiv în favoarea cosumării sucului de portocale, un singur pahar de 240 ml are abia 110 calorii, potrivit rodalesorganiclife.com, si iti ofera cantitatea de vitamina C necesara pentru intreaga zi. Reprezintă un antioxidant puternic care iti poate proteja pielea impotriva actiunii daunatoare a soarelui, iti poate proteja creierul impotriva poluarii si impotriva altor factori poluanti din mediu.

CITEȘTE ȘI: Descoperire de senzaţie a nutriţioniştilor: Secretul incredibil al bananelor

NU consuma oțet de mere dacă iei aceste medicamente

Când vine vorba de contraindicații, prea mult suc de portocale ar putea sa dauneze foarte mult smaltului dintilor tai. Un studiu recent legat de sanatatea orala, realizat de Yanfeng Ren, profesor asociat la Universitatea Rochester Eastman Institute for Oral Health, a constatat ca sucul de portocale a redus duritatea smaltului dintilor cu 84% dupa ce oamenii au baut acest lichid in fiecare zi, timp de 5 zile. Alte sucuri de fructe ar putea avea efecte similare.
„Noi am ales sucul de portocale deoarece este cel mai popular suc. Dar majoritatea sucurilor din fructe au un pH sub 4 (care este foarte acid), pentru a preveni dezvoltarea bacteriilor”, spune dr. Yanfeng Ren. El a adaugat ca sucul de merisoare este usor mai acid decat sucul de portocale.

Laptele

Ca încurajare a consumării laptelui dimineața, un pahar de lapte cu 2% grasime contine 20% din necesarul tau zilnic de proteine si o treime din doza recomandata de calciu. In plus, un studiu recent a descoperit ca oamenii care beau lapte dimineata au mai putine sanse sa manance in exces la pranz, in parte datorita naturii proteinelor din lapte (care contribuie la satietate) si datorita faptului ca acest mineral, calciul, ajuta la reglarea hormonilor care controleaza greutatea corpului nostru.

CITEȘTE ȘI: Alimentele indicate bărbaților de PESTE 50 de ani

Cum poți opri îmbătrânirea cu un… DESERT

In cazul in care nu alegi lapte total degresat, acesta poate sa contina grasimi saturate, care pot creste riscul tau de boli cardiovasculare si pot contribui la boli legate de obezitate, cum este diabetul. Cand vine vorba de problemele legate de mediu, incearca sa alegi lapte bio, care provine de la animale care nu au fost injectate cu antibiotice si cu hormoni de crestere.

Care este mai bun?

Sfatul specialistilor este sa alegi laptele. Este mai bland cu dintii tai, deoarece contine mai mult calciu, spune dr. Yanfeng Ren, iar acest calciu ajuta la reconstruirea smaltului dintilor. Dar ai grija sa alegi lapte bio (ecologic), care ii va oferi organismului tau antioxidantii beneficii de care are nevoie, la fel cum si sucul de portocale ar aduce acesti antioxidanti.

Laptele ecologic (bio) contine cu 75% mai mult betacaroten (tot un antioxidant), cu 50% mai multa vitamina E (un puternic antioxidant care ajuta sistemul imunitar si care poate sa lupte impotriva unor forme de cancer si contra bolilor de inima) si de 2-3 ori mai multa luteina si zeaxantina (tot antioxidanti), ideale pentru a-ti mentine ochii sanatosi) si cu 70% mai multi acizi grasi Omega-3.

Comentarii: