REVIEW

Problema care apare mai ales vara la motoare şi creşte consumul: Un mecanic cu 30 de ani experienţă dezvăluie soluţia

www.cars.ro

Pe timpul verii, riscul supraîncălzirii motorului maşinii creşte, iar acest risc este şi mai mare în cazul automobilelor ce au peste şapte-opt ani vechime. Un mecanic auto cu peste 30 de ani de experienţă a explicat care sunt cauzele supraîncălzirii şi totodată care sunt primele măsuri ce trebuie luate.

Consecințele supraîncălzirii motorului

Ion Marinescu este mecanic auto din 1986 în Piteşti şi spune că din cauza supraîncălzirii motorului maşinii ”se ajunge la creşterea consumului de combustibil, la reducerea puterii. Dacă nu se iau măsuri rapide, se poate ajunge în situaţia în care motorul să se blocheze din cauza dilatării componentelor. Termometrul de bord şi martorul privind temperatura semnalează creşterea anormală a temperaturii în sistemul de răcire”.

CITEȘTE ȘI: Parerea specialistilor: Spune-mi ce masina ai ca sa-ti spun ce personalitate ai – STUDIU

Cauzele supraîncălzirii motorului

Creşterea temperaturii peste limitele normale se produce în special vara şi poate avea multiple cauze începând cu rulajul maşinii, potrivit adevarul.ro. Chiar şi cu o instalaţie de răcire bună, menţinând un regim de sarcină la cote ridicate cu o viteză de trafic inferioară (ca în cazul urcării unei pante lungi, de exemplu, cu maşina încărcată, în etajele inferioare ale cutiei de viteză şi cu motorul ambalat), are loc o încălzire excesivă a motorului din cauză că energia calorică evacuată în sistemul de răcire întrece capacitatea acestuia de disipare a căldurii în atmosferă.

După cum spune Ion Marinescu, ”Rulajul în condiţii la regimuri de turaţie inferioară poate fi şi mai periculos la unele automobile, pentru că transferul de căldură scade şi mai mult, ca urmare a micşorării turaţiei ventilatorului şi a pompei de apă. În astfel de situaţii, soluţia este o scurtă oprire în timpul căreia, pentru început este bine ca motorul să fie lăsat să funcţioneze la relanti şi numai apoi să fie oprit pentru a da timp lichidului de răcire să parcurgă circuitul de răcire şi să disipe căldura din blocul motor”.

Legat de cauzele supraîncălzirii motorului, Ion Marinescu precizează că acestea pot fi reprezentate în destule cazuri şi de lipsa totală sau insuficienţa antigelului sau de un nivel foarte scăzut al uleiului.

CITEȘTE ȘI: Specialiştii vin cu explicaţiile complete: De ce avem rău de maşină

Primele măsuri

Iată şi care sunt primele măsuri pe care Ion Marinescu le recomandă a fi luate în cazul supraîncălzirii motorului:

”Dacă senzorii de bord indică apariţia unei defecţiuni a sistemului de răcire sau dacă acul termometrului ce măsoară temperatura apei din sistemul de răcire escaladează spre limita roşie din drepta, primul lucru pe care trebuie să-l faceţi este să opriţi motorul. Este obligatoriu să vă asiguraţi că nici contactul nu rămâne pus, pentru a nu ţine sub tensiune componentele electrice. Cu toate că veţi fi tentat, dacă de la motor iese abur, nu deschideţi capota. Acţionaţi maneta de deschidere a capotei doar după ce aburii s-au mai risipit, în caz contrar existând riscul dobândirii unor arsuri”.

Următorul pas este acela de a verifica rezervorul lichidului de răcire. Trebuie să aşteptaţi răcirea motorului pentru evaluarea nivelului acestuia. Doar după ce motorul s-a răcit în întregime, puteţi deschide capacul de la radiator utilizând o cârpă.

Dacă nu sunteţi sigur că temperatura apei nu este un pericol, atunci mai bine nu vă aventuraţi în deschiderea buşonului, existând un risc mare de arsuri grave cu aburi de lichid încins. Deschiderea capacului se face cu mare atenţie şi progresiv, întocmai ca la o sticlă de băutură carbogazoasă aflată sub presiune.

După examinarea radiatorului, a etanşeităţii şi prinderii furtunelor de la calorifer, dacă este nevoie, umpleţi până sus cu antigel, după care înşurubaţi bine capacul”.

CITEȘTE ȘI: Sfaturi pentru mii de şoferi: Ce să NU faci când îţi duci maşina la spălătorie – o DISTRUGE

Când reporniţi motorul, trebuie să aveţi grijă ca acul termometrului să nu mai ajungă în zona roşie. Puteţi conduce din nou maşina, făcând pauze pentru a da posibilitatea răcirii sistemului dacă defecţiunea persistă.

Mecanicul auto Ion Iordache mai recomandă şi ca să efectuaţi reviziile periodice la timp şi să faceţi şi un control detaliat al instalaţiei de răcire la un service auto, în special înainte de a pleca la un drum lung.

Comentarii: