LIFESTYLE

Cercetătorii au decis: ce fel de oameni sunt cei care obișnuiesc să înjure DES

Obiceiul și ușurința cu care înjuri arată nu numai că ai un vocabular mai bogat sau că ești mai inteligent, ci, dacă înjuri lesne și des, este foarte posibil să fii și o persoană mai sinceră.

Oamenii care înjură mult… mint mai puțin, arată un studiu publicat de mai mulți profesori de la Universitatea de Știință și Tehnologie din Hong Kong și de la Universitățile Maastricht, Stanford și Cambridge.

Acești cercetători au analizat îndelung și îndeaproape relația dintre înjurătură și onestitate. În prima fază a cercetării, au întrebat 276 de persoane cât de des înjură și care este motivul pentru care o fac.

Apoi, participanților la studiu le-a fost măsurată sinceritatea. Au avut de răspuns la o serie de întrebări, multe din ele redundante. Oamenii de știință au vrut să vadă dacă atunci când întrebarea este, în esență, aceeași, doar că a fost modificată, răspunsul se schimbă sau nu.

În final, oamenii de știință au studiat aproape 74.000 de profiluri de Facebook, unde s-au uitat cu atenție la potențialul de onestitate al postărilor și la cuvintele folosite de utilizatori.

Victoria Beckham, decorată de CASA REGALĂ

Cu DIETA NATMAN poți pierde 3-5 kg în doar 4 zile

În toate etapele studiului, concluzia a fost aceeași: există o legătură directă între cât de mult înjură un om și cât de sincer este: cu cât vorbește mai buruienos, cu atât e mai puțin mincinos.

Și, acum, explicația: “E destul de limpede”, scriu cercetătorii, “când înjurăm, dăm frâul liber emoțiilor pe care le simțim, sentimentelor pe care le trăim în acel moment, cum ar fi furia sau frustrarea. Le dăm drumul nefiltrate, deci spunem, practic, adevarul”.

Care este mai sănătos: peștele proaspăt sau cel congelat? Ce spun cei de la National Geographic

CAPCANELE de pe site-urile care oferă servicii turistice. VEZI ce spun autoritățile

Studii anterioare vorbeau inclusiv despre efectul benefic al înjurăturii: te eliberează de furie, de frustrare, de supărare.

Comentarii: