NUTRITIE

Nutriționistul Mihaela Bilic recomandă: Cum să faci sosul tzatziki pentru a fi cât mai sănătos – Nu crește colesterolul în acest fel

cookieandkate.com

Sosul tzatziki are beneficii uimitoare pentru sănătate. Nutriționistul Mihaela Bilic a explicat pe pagina sa de Facebook cum trebuie preparat deliciosul sos tzatziki pentru a evita grăsimile din smântână. Medicul atrage atenția asupra unui detaliu, care face diferența.

Castraveții murați blochează colesterolul din smântână

”Chiar dacă nu suntem în Grecia și pe meleaguri românești se consumă vara faimosul sos tzatziki cu iaurt/smântână, castraveți și usturoi. Fie că e vorba de salate, cartofi prăjiți, carne sau pește, gustul lui acrișor-răcoritor ne bucură simțurile și ajută digestia.

Usturoiul nu mai are nevoie de prezentare, puterile lui antimicrobiene și antivirale l-au ridicat la rang de apărător al sănătății. Despre lactatele fermentate numai de bine, sunt cele mai banale alimente cu efect probiotic, consumate în mod regulat completează și refac coloniile de bacterii benefice din intestin. Singura întrebare care rămâne este: ce fel de castraveți să folosim, proaspeți sau murați?

CITEȘTE ȘI: Nutriționistul Mihaela Bilic recomandă: Cum să consumi lactate chiar dacă ai intoleranță la lactoză

Oamenii de știință ne vină în ajutor cu un studiu îmbucurător S-a analizat conținutul de colesterol și concentrația în produși de oxidare ai colesterolului din 3 tipuri de produse: smântână simplă, smântână cu castraveți proaspeți și smântâna cu castraveți murați în saramură. După ce sosurile au fost preparate, recipientele au fost ținute 3 săptămâni la frig și lumină pentru ca ingredientele să poată interacționa.

Rezultatele? O scădere semnificativă a conținutului de colesterol din smântâna cu castraveți murați: de la 4,03g/kg grăsime la 3,44g/kg grăsime Produșii de oxidarea colesterolului se formează în timpul depozitării.

După cele 3 săptămâni de păstrare s-a constatat că în smântâna simplă procentul lor s-a triplat, în timp ce în smântâna cu castraveți oxidarea a stagnat. Prin adăugarea de castraveți murați la smântână a crescut semnificativ activitatea antioxidantă.

CITEȘTE ȘI: Nutriționistul Mihaela Bilic avertizează: Alimentele la care am renunțat ușor și duc la un deficit de magneziu

Efectele benefice sunt rezultatul sinergiei care se crează între produsele lactate și legume, dar mai ales procesului de fermentație lactică și coloniilor de bacterii cu bioeficiență crescută. Încă un argument/o recomandare în favoarea sănătății și imunității noastre: combinați bacteriile lactice din iaurt și smântână cu cele din murături! Merg de minune împreună”, a explicat Mihaela Bilic.

Comentarii: