NUTRITIE

Salata ideală depinde de dressing: Topul uleiurilor care dau aromă salatei

Foto: Pinterest.com

Dressingurile pentru salată adaugă aromă, dar folosirea unui ulei sănătos ca substituent mărește conținutul de substanțe nutritive. Unul dintre cele mai sănătoase uleiuri este uleiul de măsline, care poate fi folosit în salate și multe alte rețete. Însă el nu este singurul. Iată care sunt cele mai bune dressinguri pentru salate!

Uleiul din semințe de struguri

Bogat în vitamina C, E și betacaroten, uleiul din semințe de struguri are o aromă ușoară, ceea ce îl face minunat pentru o salată delicioasă. 1 lingură de ulei din semințe de struguri conține 120 de calorii și numai aproximativ 14 grame de grăsime, potrivit clickpentrufemei.ro.

Uleiul de susan

Uleiul de susan are proprietăți antibacteriene și conține o substanță chimică numită fitat, care acționează ca un antioxidant în celule. Acest lucru ajută la prevenirea leziunilor celulare. 1 lingură de ulei de susan conține 119 calorii și 13 grame de grăsime. Uleiul de susan este un plus gustos pentru sosul din salate.

CITEŞTE ŞI; Cum poate fi evitat cancerul: Uleiul de cătină, o minune pentru sănătate

Uleiul de nuci

Uleiul de nuci este cel mai des ulei folosit în dressingurile pentru salate. Conține o sursă importantă de minerale (zinc, seleniu, magneziu, potasiu, cupru și fosfor) și vitaminele C și E. 1 lingură de ulei de nuci conține 164 calorii și 16 grame de grăsime.

Uleiul de nucă de cocos

Uleiul de nucă de cocos crește colesterolul bun (HDL) și reduce riscul de boli cardiovasculare. În plus, conține acid lauric, care are proprietăți antimicrobiene, antibacteriene și antivirale. 1 lingură de ulei de nucă de cocos conține 122 de calorii și 13,6 grame de grăsime. Folosește uleiul de nucă de cocos în salată pentru o alimentație suplimentară.

CITEŞTE ŞI: Ce să NU depozitezi NICIODATĂ sub pat. Vezi de ce!

Uleiul de canola

Bogat în acizi grași Omega-3 și vitamina E, uleiul de canola are un gust neutru și o textură ușoară care poate fi folosită ca dressing în salată. 1 lingură de ulei de canola conține 124 de calorii și 14 grame de grăsime.

Uleiul de semințe de in

Uleiul de semințe de in conține acid alfa-linolenic, care este un acid gras pe care organismul îl transformă în acizi grași omega-3. 1 lingură de ulei de in are 120 de calorii și 13 grame de grăsime. Poți să-l adăugi la salate sau peste legume după ce sunt gătite.

CITEŞTE ŞI: Vrei să ai un ficat sănătos: Ăsta e marele secret

Uleiul de șofrănel

Ulei de șofrănel este bogat în grăsimi nesaturate, care sunt benefice pentru inimă. 1 lingură de ulei de șofrănel conține 120 de calorii și 13,6 grame de grăsime. Uleiul de șofrănel este un ulei sănătos care poate fi utilizat în dressinguri pentru salate și ca un strat subțire pe pâine.

Comentarii: