NUTRITIE

Fructele care te ajută să slăbeşti: Ce ne recomandă specialiştii

Foto: Pinterest.com

Acestea sunt fructele minune care te ajută să slăbeşti. Deşi unele dintre ele conţin mult zahăr, nutriţioniştii le recomandă drept o minune pentru sănătate.

 

Organismul nostru are tot timpul nevoie de fibre, vitamine şi minerale. Când nu avem la îndemână fructe proaspete, ele pot fi înlocuite cu cele uscate. Îşi păstrează proprietăţile benefice mai bine decât cele din compot sau dulceaţă.

 

Smochine, prune, struguri sau caise. Sunt cele mai cunoscute fructe care, prin uscare, rămân la fel de gustoase şi sănătoase. Fructele uscate sunt bogate în fibre şi carbohidraţi, conţin multe vitamine şi minerale.

Bogate în zaharoză, fructoză şi glucoză naturale, ele oferă o sursă constantă de energie. Fructele uscate reprezintă cea mai sănătoasă sursă de zahăr, după fructele proaspete. Au proprietăţi tonifiante, laxative, diuretice, emoliente.

Sunt foarte nutritive şi se digeră la fel de uşor ca şi fructele crude. Astenia, anemia, stările febrile, iritaţiile gastro-intestinale sau afecţiunilre căilor respiratorii (viroze, bronsite, laringite, traheite) îşi găsesc remediul în fructele uscate, datorită potasiului, calciului, fierului, seleniului şi vitaminelor A, B1, B2, C.

Stafidele nu sunt altceva decât boabe de struguri uscate. Sunt delicioase şi pline de energie. Ajută la păstrarea sănătăţii dinţilor şi a gingiilor, dar şi a oaselor din organism. Combat anemia şi constipaţia. Conţin 70% fructoză pură, nu au grăsimi, nu au colesterol, au un conţinut scăzut de sodiu şi sunt o sursă excelentă de fibre, antioxidanţi, vitamine, minerale, fier, potasiu şi calciu.

Caisele conţin foarte multe fibre şi beta-caroten, dar şi vitaminele A şi C, magneziu, fier, calciu, fosfor şi potasiu. Conform studiilor recente, caisele şi, în general, alimentele bogate în caroten scad riscul cancerului. Cinci caise coapte vă oferă 36% din necesarul zilnic de vitamina A.

Smochinele, spre deosebire de alte fructe, sunt mai preţioase uscate decâtproaspete! Smochinele conţin calciu, fier, mangan şi vitaminele A, B, C şi PP. Sunt hrănitoare, uşor digerabile, emoliente, dar şi laxative.

Constituie un bun întăritor fizic şi nervos, ceea ce le face utile în astenii, dar şi în stări febrile, în iritaţii şi inflamaţii gastrointestinale, urinare sau pulmonare.

Prunele ne ajută să slăbim

Prunele sunt o bună sursă de fibre, vitamina A, potasiu şi cupru. Ajută la pierderea în greutate şi reglează nivelul de zahăr din sânge, conform click.ro. Conţin şi beta-caroten, adjuvant în contracararea radicalilor liberi şi prevenirea unor boli precum cancerul de colon, osteoartroza, artritele reumatice.

Comentarii: