SANATATE

Mănâci sănătos, dar îți este foame în permanență? Ferește-te de acest INGREDIENT!

De obicei, atunci când vrem să scăpăm de câteva kilograme ne concentrăm doar asupra numărului de calorii. Deși ne schimbăm obiceiurile alimentare, renunțăm la produsele cu multe calorii în favoarea legumelor și fructelor, totuși, un anumit ingredient din noua noastră dietă ne provoacă o stare permanentă de foame, iar din cauza acestuia cura noastră de slăbire este compromisă. Acest dușman ascuns în toate rețele de dietă ne crește apetitul în loc să îl scadă, potrivit ultimelor cercetări.

În Journal of Clinical Investigation, aflăm că o cantitate mare de sare în alimentația zilnică ne face să consumăm mai puține lichide. Totuși, această descoperire surprinzătoare nu este singura care ne îngrijorează. Nivelul ridicat de sodiu, spun autorii acestei cercetări, ne crește pofta de mâncare și contribuie semnificativ la luarea în greutate.

Studii efectuate pe cosmonauți, dar și pe șoareci, au arătat faptul că dietele bogate în sare transformă proteinele din mușchi într-o substanță ce le permit rinichilor să reabsoarbă lichidele și să prevină eliminarea apei.

Foto: news.vanderbilt.edu

Mai mult, acest proces este strict legat de înmulțirea unor compuși din organism ce sunt responsabili de declanșarea diabetului, a obezității, a bolilor de inimă și a osteoporozei. Aceste descoperiri trag un semnal alarmant asupra dezvoltării timpurii a bolilor cronice, chiar dacă presiunea sângelui nu se schimbă semnificativ.

Doctorul Jens Titze, unul dintre autorii acestui studiu, a afirmat că părerile tradiționale despre consumul de sare trebuie neapărat schimbate.

Majoritatea persoanelor cred că dacă mănâncă ceva sărat, în mod automat vor bea mai multă apă. Ei bine, acest lucru este total greșit, spune Titze.

Care este numărul perfect de parteneri sexuali?

Alimentele care te ajută la ALBIREA dinților

Află ce STIL VESTIMENTAR ți se potrivește în funcție de zodie

Cercetările au arătat clar că o cantitate mare de sare ne determină organismul să rețină mai multe lichide și să consume mai puține. Trebuie să fim mai atenți la cantitățile de sare pe care le consumăm în alimentația zilnică. Chiar dacă mâncarea pe care o pregătim în casă nu conține sare foarte multă, cea pe care o cumpărăm sau pe care o servim la restaurante ne poate da organismul peste cap. Pe lângă cantitățile mari de sodiu, aceste mâncăruri din comerț mai conțin și cantități uriașe de zahăr, grăsimi saturate și carbohidrați, potrivit profesorului de la Vanderbilt.

Totuși câtă sare putem consuma zilnic pentru a nu ne îngrășa?

Conform American Heart Association, cantitatea zilnică de sare nu trebuie să depășească 1500 mg. Acest lucru înseamnă aproximativ 3.75 grame. În acest moment o persoană consumă, în medie, 3400 mg de sare în fiecare zi. Putem reduce această cantitate dacă avem mai multă grijă de unde mâncăm și cum mâncăm.

Care sunt cele mai bune alimente pentru a scăpa RAPID de celulită

SECRETELE din prânzul francezilor

Cercetătorii acestor studii îngrijorătoare speră să schimbe întreaga industrie a mâncării cu ajutorul studiilor lor și să prevină astfel efectele negative pe care sarea în exces o are asupra metabolismului omului.

Comentarii: