NUTRITIE SANATATE

Sfatul specialistului: Cum să scapi de astenia de primăvară fără pastile

Primăvara a venit pentru mulţi dintre noi cu o senzaţie de oboseală şi de slăbiciune, pusă de specialişti pe seama adaptării organismului la condiţiile noului sezon. Chiar dacă e catalogată drept firească, nu e obligatoriu s-o luăm că atare, mai ales că primăvară ne oferă suficient de multe plante că s-o combatem rapid. Busuiocul, roiniţa, urzicile şi ştevia sunt doar câteva dintre remediile cele mai ieftine şi eficiente

Există studii care arată că cele mai predispuse a fi afectate de astenia de primăvară sunt persoanele care au un stil de viaţă sedentar, iar din acestă categorie, femeile sunt cele mai expuse, fiind mai vulnerabile atât din punct de vedere fizic, cât şi emoţional, remarcă adevarul.ro.

“Astenia de primăvară se caracterizează prin bine-cunoscuta lipsă de putere, stare generală de slăbiciune, oboseală permanentă şi aparent nejustificată, precum şi prin dureri de cap şi dificultăţi de concentrare. Dacă n-am prevenit-o din timpul iernii, printr-un regim alimentar corect din care să nu fi lipsit legumele rădăcinoase şi fructele de sezon – ridiche neagră sfeclă roşie gulie, praz, rădăcina de ţelină, mandarine, portocale, rodie, mango, kiwi – este oarecum firesc, dar nu obligatoriu să o resimţim acum”, explică, pentru “Adevărul“, Flavius Dănăilă, specialist în fitoterapie.

CITEȘTE ȘI: Dieta de primăvară. Slăbește și combate simptomele asteniei, în același timp

Primul pas în combaterea asteniei de primăvară este hidratarea corectă.

“Este bine să fim atenţi la consumul de lichide, să ne hidratăm corespunzător pentru că, de multe ori, <<uităm>> să bem apă cât trebuie şi, de cele mai multe ori, rămânem setaţi pe regimul hidric de iarnă. Aproximativ doi litri de apă este corect”, mai spune specialistul.

În al doilea rând, lista legumelor şi verdeţurilor de sezon este suficient de lungă, încât să n-avem nicio scuză să ne complacem în acceptarea fatalistă a asteniei.

“Revitalizarea organismului prin aport de vitamine, minerale şi oligoelemente trebuie să aibă loc pe fondul unei detoxifieri naturale şi a bunei funcţionari a tubului digestiv. Trebuie să introducem treptat în salată <<baza>> de crudităţi, orice apare nou pe piaţă din categoria legumelor şi verdeţurilor: salată verde, ceapă verde, ridichii roşii usturoi verde, pătrunjel, mărar, leurdă, rucola (voinicică), frunze de păpădie, roşii, castraveţi”, explică Flavius Dănăilă.

Cuvântul de ordine trebuie să fie verde: urzici, ştevie, spanac

Buruienile din curtea bunicii, chiar dacă par “demodate”, ajută mai mult decât un pumn de vitamine sintetice.

“Nu trebuie uitate urzicile, ştevia şi spanacul, revigorante pentru organism şi în acelaşi timp, cu rol detoxifiant. Este utilă şi folosirea produselor stupului, lăptişor de matcă, propolis, păstură, polen, miere polifloră, în combinaţii cu germeni de grâu, orz, ovăz, care au un aport nutritiv şi regenerant”, mai spune specialistul în fitoterapie.

CITEȘTE ȘI: Alimentația, mișcarea și zîmbetul, remediile asteniei de primăvară

Cele mai bune ceaiuri pentru a scapă de astenie

O alimentaţie bogată în vitamine şi minerale, combinată cu cele câteva ceiuri medicinale recunoscute pentru tonusul pe care-l dau organismului, fac adevârâte minuni în lupta cu astenia.

“Foarte utile în astenie sunt şi plantele medicinale. Recomand infuzii din busuioc, roiniţă, tătăneasă, gălbenele, pătlagină, coada calului, ceaiuri exelente pentru optima funcţionare a tractului digestiv şi a mecanismelor de detoxifiere. Se mai pot folosi din rezervele din cămară (rafturile din magazinele specializate) suc sau sirop de cătină, aronia, coacăz, goji, afin sau fructe congelate şi folosite ca desert cu puţină miere polifloră”, mai spune Flavius Dănăilă

Specialistul recomandă plimbări în aer liber, cât mai multe exerciţii fizice şi minimum 7-8 ore de somn pe noapte.

Comentarii: