MOMS

Sfaturi importante pentru tinerele mame: Ce să faci ca să nu te mai enervezi pe bebeluş

Foto: theodysseyonline.com

Sfaturi extrem de importante ale specialiştilor pentru tinerele mame. Ce trebuie să facă pentru a nu te mai enerva pe bebeluş. Un parinte calm, iata un deziderat la care multi dintre noi aspira. Unii reusesc, altii nu. Cu toate intentiile noastre bune, de parinti responsabili, sunt situatii in care pur si simplu “ne ia valul” si tipam la copiii nostri.

 

Fie ca nu sunt ascultatori, fie ca nu sunt respectuosi, fie ca au un comportament necorespunzator, toate aceste lucruri declanseaza in sufletul parintelui furtuni pe care, de multe ori, nu stie cum sa le stapaneasca, iar manifestarile care se nasc aici nu tin cont de logica si intelepciune, conform sfatulparintilor.ro. Pana la urma, suntem cu totii oameni, nu-i asa?!

Cum să faci cumpărături în mod INTELIGENT

Alimente-pansament, cu ajutorul cărora poți combate aciditatea

Cele mai sănătoase părți ale legumelor și fructelor pe care le ARUNCI

Sunt de inteles sentimentele pe care le avem, insa nu intotdeauna manifestarile sunt cele mai inspirate. Pe langa faptul ca ne facem noua insine rau, aducem si copilul intr-o stare de confuzie si, mai mult decat atat, nu rezolvam nimic daca tipam. Dimpotriva, putem rupe cai de comunicare foarte importante cu copilul nostru.

Ce declanseaza furia?

Cu totii suntem vulnerabili la tot felul de situatii. Pe tine ce te dezamageste, ce te infurie cel mai tare? Sentimentul de neputinta? Lipsa sperantei? Teama? Vina? De obicei unul dintre aceste elemente le genereaza pe celelalte si se intra intr-un cerc vicios.

Motivele pentru care sotul NU face sex cu tine

Ce se întâmplă cu o femeie care nu face sex mult timp

60% dintre bărbați își doresc în secret ca femeile să înceteze să facă ASTA în pat

Creierul emotional si creierul logic

Imagineaza-ti creierul ca o cladire de birouri cu doua etaje. La etajul superior este “camera logicii”, unde creierul depoziteaza si proceseaza toate informatiile logice. La etajul inferior este “camera emotiilor” care proceseaza trairile, senzatiile, emotiile. Cand la “parter” se incinge atmosfera, la “etaj” se inchid birourile si se intra in stare “de avarie”. Ele se redeschid atunci cand in camera emotiilor s-au domolit lucrurile. Cu alte cuvinte, cand sentimentele sunt prea puternice, logica nu-si mai poate face loc si au loc exploziile de furie.

De aceea, atunci cand recunosti anumite situatii despre care stii ca iti produc furie, cheia este sa incerci sa nu te “inflamezi”, astfel incat birourile logicii sa nu se inchida si astfel sa iei cele mai bune decizii, fara sa fie nevoie sa “explodezi”.

Ce e de facut?

1. “Antreneaza-ti” creierul logic astfel incat acesta sa-ti reaminteasca de fiecare data sa iti mentii calmul si sa nu-ti pierzi cumpatul. STOP – PAUZA – GANDESTE este una dintre cele mai eficace forme de antrenament.

2. Nu-i poti face pe altii sa se comporte exact asa cum iti doresti tu. Instinctual, ne simtim in siguranta atunci cand cineva se comporta in conformitate cu propriile noastre nevoi. Iar atunci cand nu se intampla asta, poti fi foarte dezamagit. Aminteste-ti ca nu este responsabilitatea ta comportamentul altora si incepe procesul de calmare – STOP – PAUZA – GANDESTE!

3. Afla ce anume iti declanseaza criza de furie si de ce te supara acele situatii. Noteaza-ti de fiecare data gandurile cu privire la situatiile respective. Nu cumva e ceva din trecutul tau care sta la baza acestor suparari? Poate vreo experienta din propria copilarie? Cum te simti? Coplesita, ti-e frica, simti ca pierzi controlul? Notandu-ti toate aceste informatii poti sa te eliberezi si, in acelasi timp, sa te cunosti mai bine si data viitoare sa reactionezi mult mai calm.

4. Aminteste-ti ca esti un model pentru copilul tau. Daca tu tipi la fiecare situatie tensionata, asa va invata si el sa faca si, atunci cand nu-si va putea controla emotiile puternice, va tipa, fara doar si poate.

5. Fa-ti asteptari realiste. Da-ti permisiunea sa fii imperfect si sa gresesti. Fa-ti un prieten cu care sa vorbesti din cand in cand despre ce te apasa. Cere suportul familiei si prietenilor atunci cand simti ca situatia iti scapa de sub control.

6. Daca ai descoperit ca problemele tale pleaca din trecut, cere sfatul unui specialist. Vindecarea ranilor trecutului te poate ajuta sa traiesti un prezent linistit. Cauta-ti o preocupare astfel incat sa nu astepti “implinirea” doar din prisma realizarilor copiilor tai.

7. Evita sa-ti faci scenariu. Nu-ti imagina dezastre de genul ce s-ar intampla daca?!… Incarca-ti mintea cu lucruri pozitive, optimiste, scoate-ti din minte lucrurile negative.

8. Elibereaza-te de stres facand miscare. Plimba-te, fa yoga, roaga-te, mediteaza! Relaxeaza-te cand te simti tensionata, fa exercitii de respiratie. Fa aceste lucruri cel putin 15 minute pe zi si vei vedea ca vei fi mult mai calm pe zi ce trece.

DistribuieShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest