NUTRITIE SANATATE

Cercetătorii DISTRUG un mit: Care sunt cele mai bune fructe şi legume

Foto: Pinterest.com

La asta nu ne-am fi gândit până acum. Cercetătorii distrug un mit valabil foarte mult timp. Care sunt cele mai bune legume şi fructe? Nu ne-am fi aşteptat la un asemenea răspuns.

 

Hipermarketurile sunt „invadate” de fructe şi legume congelate. De-a lungul timpului, au existat dezbateri intense despre cât sunt de sănătoase, comparativ cu cele proaspete sau uscate. Chiar dacă ani la rând oamenii erau sfătuiţi să consume fructe şi legume în stare proaspătă, acum cercetătorii vin să distrugă acest mit şi recomandă şi consumul de legume şi fructe congelate.

 

Studiile în domeniul gastronomiei au demonstrat că prin îngheţare, fructele şi legumele păstrează un nivel mai ridicat de vitamine şi minerale.   Pentru ca legumele şi fructele să îşi păstreze calitatea este foarte important ca procesul de congelare să dureze cât mai puţin. Astfel, cu cât durează mai mult ca legumele şi fructele să fie îngheţate, cu atât se vor pierde mai multe vitamine şi minerale.

Retenția de apă. Remediile naturale pentru combaterea ei

Cum scapi de POFTA de alimente nesănătoase

Specialiştii au concluzionat că nu există diferenţe din punct de vedere nutriţional între fructele şi legumele îngheţate şi cele proaspete şi asta pentru că acestea sunt îngheţate imediat după recoltare şi nu au timp să îşi piardă proprietăţile. Indiferent de forma sub care sunt consumate, nutriţioniştii recomandă ca legumele şi fructele să fie parte din meniul zilnic şi asta pentru că acestea ajută la o bună funcţionare a organismului. Fructele au un conţinut redus de calorii şi multe substanţe nutritive.

Poziţii sexuale care acţionează ca exerciţii fizice şi te scapă de celulită

Exerciții fizice simple care îți vor îmbunătăți considerabil viața sexuală

Nutrienţii includ vitamine, minerale, fibre şi substanţe nutritive bioactive (compuşi cunoscuţi sub denumirea de polifenoli şi carotenoizi). Fructele conţin, de asemenea, zahăr, în procente diferite de la un fruct la altul. Îngheţarea, în general, este o modalitate bună de a păstra substanţele nutritive în comparaţie cu alte metode cum ar fi conservarea şi refrigerarea.

Acest lucru este legat, în principal, de perioadă relativ scurtă de tratare termică utilizată pentru a păstra alimentele înainte de îngheţ, în comparaţie cu tratamentele termice mai lungi utilizate pentru conserve. Dezgheţarea nu ar trebui să ducă la pierderi semnificative de nutrienţi. Cu toate acestea, efectul cristalelor de gheată care dăunează celulelor în timpul inghetării fructelor moi poate duce la transformarea fructelor şi apoi scurgerea de vitamine şi minerale solubile în apă.

CUM ne motivăm să facem sport? TRUCURILE care chiar funcționează!

DURATA ideală a programului de exerciții fizice pentru slăbit

Exercițiul-minune! Durează doar 3 MINUTE pe zi, dar îți lucreză TOȚI mușchii corpului

Uscarea (pierderea apei) concentrează în mod semnificativ zahărul din fructe. De exemplu, nivelul de zahăr din căise creşte de la 9,5% atunci când sunt proaspete la 54,2% atunci când sunt uscate. Acesta este motivul pentru care unii au descris fructele uscate că bombe cu zahăr, deşi Organizaţia Mondială a Sănătătii nu clasifică fructele uscate că pe ceva pe care ar trebui să-l limităm în dietă.

Dieta cu SUPĂ: poţi scăpa de 5 kilograme în 10 zile, FĂRĂ EFORT

Acesta este fructul MINUNE: Ce beneficii incredibile îţi aduce dacă îl consumi

Simptomele MINORE care ascund boli GRAVE. Când trebuie să mergi la medic

Fructele uscate pot oferi de şase ori mai multă în energie decât echivalenţele lor proaspete, datorită efectului de concentrare prin indepărtarea apei. Deci, dacă încercaţi să slăbiti, este important să fiţi atenţi la cantitatea de fructe uscate consumate, conform adevarul.ro. Uscarea creşte nivelul unor vitamine şi minerale, din nou prin efectul concentrării substanţelor nutritive atunci când se pierde apa. Toate aceste caracteristici se aplică şi legumelor, atunci când sunt îngheţate sau uscate. Recomandarea specialişitlor se referă, însă, la consumul fructelor şi legumelor în forma cea mai puţin prelucrată, adică proaspete.

DistribuieShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest