NUTRITIE

Cum scapi de POFTA de alimente nesănătoase

Foto: Prevention.com

Atunci cand avem pofta in special de alimente nesanatoase sau bogate in grasimi si carbohidrati, ce ne compromit nu numai dieta alimentara, ci mai ales sanatatea, este bine sa avem o strategie pentru a alunga poftele.

Vestea buna este ca, desi poftele alimentare sunt greu de depasit, expertii dieteticieni considera ca acestea foarte rar pot dura mai mult de o jumatate de ora.

Iata cateva  metode care te pot ajuta sa treci mai usor peste poftele alimentare nesanatoase, potivit prevention.com.

Mergi la o scurta plimbare

Este deja bine stiut faptul ca pofta pentru alimentele nesanatoase apare, cel mai adesea, atunci cand suntem obositi sau ne confruntam cu un nivel ridicat de stres.

Foto: Pinterest.com

Exercitiile fizice ne pot stimula nivelul de energie si schimba starea de spirit in bine. Chiar si 15 minute de mers pe jos s-au dovedit a fi foarte eficiente pentru a alunga pofta pentru alimentele dulci, constata un studiu de specialitate efectuat de cercetatorii australieni.

Pepenele verde, minune pentru sănătate: Ajută şi la siluetă

Clătite sănătoase fără făină și zahăr: 4 combinaţii delicioase!

Metode NATURALE de tratare a arsurilor solare

Mediteaza si respira adanc

Data viitoare cand simt nevoia sa mananci pe fond nervos incearca cea mai simpla tehnica de meditatie – respira adanc. Inspira si tine-ti respiratia timp de patru secunde si apoi expira adanc pana numeri pana la opt. Repeta tehnica de patru ori.

Foto: Prevention.com

Acest exercitiu simplu de meditatie ofera o pauza intregului organism si ne elibereaza de stres, ajutandu-ne sa luam decizii mai bune.

Ce spune FELUL în care mănânci despre personalitatea ta

Trucul care te ajută să mănânci pâine FĂRĂ să te îngrași

Vrei să arăţi perfect la plajă: Iată ce trebuie să mănânci

Bea apa

“De fiecare data cand am pofta de alimente pe baza de carbohidrati sau de alimente dulci, obisnuiesc sa beau doua pahare de apa de 250 ml,” afirma Rubina Tahir, chiropractician in Washington DC.

Foto: Prevention.com

Nu este neobisnuit sa confundam foamea cu setea si de aceea este bine sa ne mentinem hidratati pe tot parcursul zilei. In plus, apa calmeaza foamea si ne stimuleaza sentimentul de satietate, ce ne ajuta sa evitam supraalimentarea.

PROBLEMELE cauzate de guma de mestecat în cazul copiilor

Ce NU trebuie să faci după ce bei un pahar cu VIN

Alimentele pe care NU este indicat să le mai mănânci DUPĂ 30 de ani

Mananca o gustare sanatoasa

Poftele alimentare pentru produsele dulci sunt aproape intotdeauna un rezultat al plictiselii sau stresului. Dupa cateva ore de la ultima masa nivelul de zahar din sange scade si apare pofta pentru dulciuri.

Foto: Prevention.com

Aceasta poate fi depasita cu o gustare sanatoasa, iar cele mai bune alegeri sunt fructele – merele si perele – sau nucile. Odata ce ne alimentam organismul cu o gustare sanatoasa vom observa ca pofta pentru alimentele dulci dispare instant.

DistribuieShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest