NUTRITIE SANATATE

Semnele care îți indică LIPSA de vitamine din organism. Ce trebuie să schimbi în dieta ta

Foto: Pinterest.com

Vitaminele sunt esențiale pentru buna funcționare a metabolismului și trebuie aportate din hrană, întrucât acestea nu se sintetizează în organism.

Corpul poate produce doar vitamina K2, sintetizată de bacteriile din colon, și Vitamina D3 care se sintetizează la nivelul dermului sub acțiunea razelor ultraviolete. Când vitaminele sunt insuficiente în organism, corpul trimite semnale de alarmă:

Crăpături la colţurile gurii

Fisurile şi durerile la colţul gurii sunt pe cât de supărătoare, pe atât de jenante în viaţa de zi cu zi. Ele traduc o carenţă de fier, zinc şi vitaminele B3, B2 şi B12.

Foto: Pinterest.com

Sfat: consumaţi somon, ton, pui, roşii coapte la soare, arahide şi leguminoase precum lintea, mazărea, fasolea; combinaţi aceste alimente cu legume precum brocoli, ardei, conopidă.

Care sunt cele mai bune alimente pentru a scăpa RAPID de celulită

SECRETELE din prânzul francezilor

Furnicături şi amorţirea mâinilor, picioarelor

Aceste semne indică o carenţă de vitamine B9, B6 şi B12. O astfel de problemă este direct legată de nervii periferici, iar simptomele pot fi asociate cu depresie, anxietate, anemie, oboseală, dezechilibre hormonale, scrie site-ul drjockers.com.

Sfat: consumaţi spanac, sparanghel, fasole verde, sfeclă roşie, ouă, pui, fructe de mare, curcan.

Vitamine pe stomacul gol? CUM trebuie să luăm vitaminele și suplimentele alimentare

Adevărul despre apa DETOX și alte ape cu VITAMINE

Crampe musculare la picioare

Menţinerea timp îndelungat a aceleiaşi poziţii poate determina încordarea muşchilor gambei şi apariţia crampelor. Pe de altă parte, spasmul sau crampele musculare pot fi declanşate de un deficit de magneziu. Potasiul şi calciu pot fi, de asemenea, implicaţi în aceste probleme.

Foto: Pinterest.com

Sfat: adoptaţi o alimentaţie variată, bogată în fructe şi legume – banane, migdale, nuci, cireşe, mere, grapefruit, broccoli, legume cu frunze verzi (spanac, varză), etc.

Acnee pe faţă sau pe corp

Apariţia frecventă a acneei poate indica o carenţă în acizi graşi esenţiali şi vitamine A şi D. În acest caz este benefică şi expunerea protejată la soare.

Ce vitamine, luate în doze mari de către BĂRBAȚI, cresc riscul de cancer pulmonar / STUDIU

Care sunt SINGURELE vitamine de care ai nevoie în fiecare zi

SUPRADOZA de vitamine. De ce este PERICULOASĂ și cum să o EVIȚI

Sfat: consumaţi lapte integral şi produse lactate, ficat, ouă şi peşte gras; pentru vitamina A, alegeţi salatele asortate şi legumele colorate precum morcovii, cartofii dulci şi ardeii roşii, dar şi fructele de sezon.

Căderea părului, erupţii cutanate, piele uscată şi descuamată

Toate aceste probleme indică o lipsă acută de vitamina B8, ce apare în cazul unei alimentaţii bogate în avidină – proteină prezentă în albuşul de ou, care consumă multă vitamina B8.

INCREDIBIL! Cum îți poate TRANSFORMA apa oganismul

Sfat: pentru a absorbi avidina, consumaţi ouăle bine preparate termic; consumaţi avocado, somon, conopidă, ciuperci, soia, nuci, zmeură şi banane.

DistribuieShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest