NUTRITIE

Alimentele despre care NU ȘTIAI că au GLUTEN

Muți dintre noi considerăm că , dacă renunțăm la pâine, prăjituri și paste făinoase, restul alimentelor pe care le consumăm nu conțin gluten.O concluzie incorectă!

Când suferi de intoleranță, chiar și o cantitate infimă din alimentul vinovat sau un derivat dintr-un produs cu gluten declanșează simptome care îți dau ziua peste cap. Știi deja că singura soluție să te păzești de efectele celiachiei și de un eventual șoc asupra sistemului imunitar este să nu consumi gluten, excluzând din alimentație toate produsele ce conțin chiar și urme nesemnificative din această substanță.

Problema e că sursa incriminată nu este mereu la vedere, precum în grâu, orz, secară sau ovăz. Iată șapte dintre alimentele la care nu te așteptai să ascundă gluten! Citește eticheta cu atenție, chiar dacă nu ești alergică. Avantajul dietei fără gluten este că te ajută să stai departe de hrana procesată, un mare pas înainte pentru sănătate.

Sosuri și condimente

Multe dressinguri pentru salate, sosul pentru paste, bulionul, ketchupul, marinatele la plic și chiar muștarul conțin gluten, fiindcă făina este agentul de îngroșare folosit adesea pentru consistență și gust cremos. Iar când iei masa la restaurant, asigură-te că ingredientele din care e obținut sosul nu au gluten ori comandă felul de mâncare fără dressing.

O altă mare provocare este sosul de soia. Deși n-ai crede că are vreo urmă de gluten, fiind un lichid sărat, acesta este produs din grâu fermentat sau orz, uneori din ambele. Prin urmare, o variantă sigură este să cumperi unul care să aibă pe etichetă mențiunea fără gluten, sfatul fiind valabil și în ce privește alte sosuri specifice bucătăriei asiatice.

REGIM pentru 4 SĂPTĂMÂNI pentru tratarea DEZECHILIBRULUI HORMONAL

Dressinguri pentru salate cu puține calorii

Fii cu băgare de seamă când alegi amestecurile de condimente, întrucât pot avea urme de gluten. De asemenea, supele conțin gluten de grâu sau făină de grâu – desigur, este vorba despre cele la plic, la care apelezi uneori când nu ai timp să gătești.

Profită de legumele de sezon și prepară o supă pe care o poți păstra la frigider până la cinci zile. Dacă nu ești convinsă că sosul cumpărat nu are gluten pregătește-l tu, din ulei de avocado, lămâi proaspăt stoarse, oțet de mere, pentru a aromatiza salata într-un mod sănătos, după bunul plac.

Carne procesată

Cârnații, hotdogii, mezelurile intră în categoria alimentelor procesate. Adesea, sunt legate cu făină (gluten), folosită pentru textura densă. Citește cu atenție ambalajul sau alege carnea de țară, provenită de la animalele crescute organic.

Specialiștii spun că amidonul modificat este folosit ca aditiv alimentar, fiind un ingredient de bază în mezelurile feliate și în cele ambalate.

3 CONDIMENTE care STIMULEAZĂ DIGESTIA

Orele cele mai PERICULOASE pentru DIETA

De ce sunt mezelurile roşii şi de ce devin lipicioase?

Chiar și burgerii vegetali pot fi o capcană, fiindcă ascund gluten, utilizat de producători pentru a le da aspectul de înlocuitor de carne. Dacă pe etichetă apare mențiunea fără gluten ori amidon, tot există riscul de contaminare, când măcelarul feliază cărnurile cu aceleași ustensile.

Băuturi alcoolice

Nu te-ai fi așteptat ca berea, de exemplu, să conțină gluten. Dar află că printre ingredientele folosite la prepararea ei se numără cerealele dure, cu un conținut ridicat de gluten. Potrivit experților, multe tipuri de bere conțin orz și unele amestecuri au malț de orz sau proteină de grâu hidrolizat, iar asta plasează berea în topul băuturilor de evitat de către cei cu intoleranță la gluten.

Foto: pixabay.com

Este și cazul băuturilor alcoolice distilate, precum rachiu, gin, votcă, whisky și multe altele. Practic, orice amestec alcoolizat sau băutură ce a fost combinată cu alcool are în compoziție gluten.

De ce sticlele de BERE au culori DIFERITE

De ce trebuie să consumăm NEAPĂRAT bere: Cum ne ajută la sănătate

BEREA din dovleac! Iată de unde a apărut obsesia americanilor pentru aceasta

S-a dovedit totodată neadevărată teoria potrivit căreia procesul de distilare anulează proteina de gluten, motiv pentru care alergicii sunt incapabili să tolereze un alcool pe bază de cereale precum votca. Dacă simți nevoia să guști ceva alcoolizat, alege o băutură pe bază de cartofi.

Ceaiuri, sucuri, siropuri

Orzul și malțul obținut din această cereală sunt folosite frecvent ca îndulcitor în ciocolată, bomboane, precum și în băuturi răcoritoare, limonadă și în substitutele de cafea, precum cicoarea. Din păcate pentru cei care suferă de boala celiacă, acestea conțin gluten.

Citește cu atenție etichetele ceaiurilor, sucurilor şi siropurilor pe care intenţionezi să le consumi, fiindcă ar putea conţine arome artificiale cu urme de gluten!

De asemenea, nu doar plicurile de ciocolată caldă au gluten, ci și unele batoane de ciocolată. Înainte să-ţi potoleşti pofta cu un pătrăţel, verifică lista ingredientelor!

Lactate

Unele lactate, în special cele sărace în grăsimi, sunt îngroşate cu agenţi din cereale, care, evident, conţin gluten. Laptele, iaurtul, brânza de vacă, crema de brânză devin produse alergene pentru cei sensibili la lactoză, o proteină din lapte greu de digerat de adulţi.

Tort de ÎNGHEȚATĂ de ciocolată albă și fructe de pădure

Cea mai sănătoasă rețetă: Negresă de ciocolată cu ZUCCHINI. Fără lactate, fără ulei/ LOW-CARB

TETRAZZINI, tradiționalul tort italienesc de paste / REȚETE SIMPLE

Cercetări clinice arată că persoanele care au urmat o dietă săracă în lactate şi gluten s-au refăcut mai repede după boală în comparaţie cu cele care au renunţat doar la gluten. Dacă îţi plac lactatele, dar eşti sensibilă la gluten, alege-le pe cele care provin de la animale hrănite cu iarbă. Lactatele organice provin de la animale alimentate cu cereale organice, deci nu sunt lipsite de gluten.

Murături

Ce legătură să fie între nişte castraveciori acri şi gluten? Deşi glutenul nu este o sursă evidentă, ca în cazul spaghetelor, de exemplu, se pare că procesul de murare este de vină. În borcanul cu murături, ar putea fi oţet din malţ, care este produs din orz.

Foto: Pinterest.com

Dacă pe etichetă apare oţetul din porumb, îi poţi consuma liniştită, fiindcă saramura este obţinută din fermentaţia zahărului din porumb, deci nu are gluten.

Trucul pe care nu-l ştiai: Dacă faci asta, murăturile tale nu se vor strica niciodată

Semnele care îți indică LIPSA de vitamine din organism. Ce trebuie să schimbi în dieta ta

Totuşi, murăturile se află la coada listei produselor de care să te fereşti, majoritatea fiind lipsite de agentul alergen la care eşti sensibilă.

Chipsuri

Anumite gustări din această categorie conţin gluten, însă nu toate. De vreme ce substanța vinovată provine din orz, ovăz, grâu și încrucișări ale acestor cereale, e bine să citești eticheta cu atenție. Conținutul de gluten depinde de ingrediente, dar şi de felul cum sunt manevrate în timpul producţiei.

Pentru că, deşi pe eticheta chipsurilor scrie că nu au gluten, contaminarea este la fel de importantă când te confrunţi cu această sensibilitate. Dacă în fabrică sunt produse chipsuri cu gluten, e posibil ca aceleași utilaje să fie folosite pentru cele pe bază de porumb. Dacă nu te poți abține de la ronțăială, alege-le pe cele din porumb, o cereală fără gluten, dar asigură-te că aromele folosite nu conțin nicio urmă de alergen!

Suplimente alimentare și medicamente

Unele vitamine sau medicamente generice conțin amidon. Întreabă specialistul înainte de a urma un tratament!

Fără gluten, doar pe etichetă…

Fără grâu nu înseamnă fără gluten, ci produsul poate conține urme de orz și ovăz. Aceste alimente nu fac rău în cazul în care ești alergică la grâu, dar, dacă suferi de boala celiacă, ai nevoie de hrană complet lipsită de gluten.

Avantajele consumatorilor de cafea: De ce boli sunt feriţi

Alternativa sănătoasă: CONSERVANȚII NATURALI. Care sunt și cum îi poți utiliza

Nu e ușor să menții un stil de viață sănătos, care poate deveni o reală luptă, cu atât mai mult cu cât, spun specialiștii, o singură firimitură de pâine poate echivala pentru un alergic cu o întreagă pizza. E nevoie de vigilență maximă mai ales pentru că, dincolo de etichetă, poate apărea contaminarea.

Făina de grâu rămâne în aer și pe suprafețe până la 24 de ore. Așadar, menține curate cuțitele, prăjitorul de pâine, tăvile în care coci prăjiturile și uleiurile folosite la prăjeli, pentru a evita o reacție alergică!

DistribuieShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest