NUTRITIE

Alimentele esenţiale pentru dieta perfectă: De ce trebuie să le mănânci fermentate

Foto: Pinterest.com

Potrivit unor studii exista o legatura intre bacteriile din intestine si sanatatea corpului in general. Si cea mai buna modalitate de a imbunatati flora intestinala este sa consumi alimente fermentate bogate in probiotice.

 

Iata cateva motive pentru care ar trebui sa adaugi in dieta ta alimentele fermentate.

 

1. Alimentele fermentate imbunatatesc digestia

Alimentele fermentate sunt un fel de produse predigerate. Ceea ce inseamna ca sunt usor de digerat, iar corpul poate absorbi lesne nutrientii din ele.

De ce NU este indicat să comanzi anumite produse online

Sfaturi utile pentru un somn liniştit: Cele mai importante trucuri

2. Fermentatia imbunatateste nivelul nutrientilor din alimente

Nu doar ca nutrientii sunt mai usor absorbiti din ele insa studiile au demonstrat ca lactatele fermentate furnizeaza mai multe vitamine decat laptele obisnuit. De asemenea, legumele, fructele, fasolea si cerealele au mai multi nutrienti dupa fermentatie.

Nutriţioniştii avertizează: aceste alimente îţi taie pofta de sex !

Pâinea prăjită, mare pericol pentru sănătate: Creşte riscul cancerului

Apa minerală, marele duşman al corpului tău: De ce te îngraşi când o consumi

3. Fermentatia ajuta, totodata, la eliminarea antinutrientilor

Prin fermentatie se elimina acidul fitic care exista in cereale, fasole, mazare, seminte, nuci si alune. Reducerea nivelului de acid fitic usureaza absorbtia de minerale astfel ca si tranzitul intestinal se face mai rapid.

Iata care sunt 5 alimente fermentate pe care toata lumea ar trebui sa le manance:

1. Varza murata

Alimentul contine vitaminele C, B si K. De asemenea furnizeaza o multime de probiotice, printre care lactobacili si pediococcus. Daca o cumperi din magazin si nu o faci in casa alege sortimentul nepasteurizat.

Diferenţa dintre fasolea verde şi cea galbenă. Care este mai sănătoasă

DIETA care se ține CEL MAI UȘOR

Mersul pe jos dimineaţa, boală curată: Ameninţare serioasă şi pentru sănătatea mintală

2. Kimchi

Se face din mai multe straturi de frunze de varza chinezeasca, care se indeasa intr-un vas mare de lut cu praz, usturoi, ghimbir, ardei iuti rosii si peste sarat si se acopera cu o marinata. Provine din bucataria coreana. Contine foarte vitamina C si caroten. Se consuma de obicei drept garnitura sau cu o tocanita.

3. Miso

Facuta din boabe de soia fermentata, miso este o sursa excelenta de mangan, zinc si antioxidanti. Este adesea folosita in retetele de supa, insa poate fi utilizata si in alte retete.

4. Iaurt de cocos

Iaurtul de cocos are un continut ridicat de probiotice si este mai usor de digerat decat iaurtul obisnuit, conform sfatulparintilor.ro. Nuca de cocos este antivirala, antifungica si ancibacteriana si, in plus, este bogata in electroliti, calciu, potasiu si magneziu.

5. Muraturi

Salata de muraturi contine culturi de bacteria active si enzime. La fel ca si in cazul sauerkraut asigura-te ca alegi varianta nepasteurizata.

DistribuieShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest